안양대학교 융합스프트웨어 학과는 미래 정보화 사회를 창의적이고 능동적으로 선도하고 고품질의 소프트웨어를 설계, 개발할 수 있는 소프트웨어 엔지니어 집단을 양성 합니다.
내장형 소프트웨어 분야, 멀티미디어 게임개발 분야, 전자상거래 등의 인터넷 비즈니스 분야 및 시스템 통합분야 등, 다양한 교육기회를 제공하고 있으며, 각 분야에서 요구하고 있는 특수사항을 실습과정에 의해 반영하고 있습니다.

 

The Department of Convergence Software at Anyang University nurtures a group of software engineers who can creatively and actively lead the future information society and design and develop high quality software.
It provides various education opportunities such as embedded software field, multimedia game development field, internet business field such as electronic commerce, and system integration field, and reflects the special items required in each field through practical training.

 

1. 전공교육

– 현 IT사회에 기반하여 산업에 필요한 기술분야를 중심으로 교과 운영
– 실습중심으로 학생들의 개발능력과 최신기술 역량 양성을 목표로 함

2. 연구역량

– 학생들의 심화연구활동 차마로 학과 연구역량 향상 및 논문활동 증가
– 연구전담 실습실 운영 및 실습 연구설비로 학과 역량 증대
3. IT산업역량
– 인턴쉽 등 기업활동 연계를 통한 산업체험 확대
– 개발자, CTO특강, 특별세미나 등을 통한 현 IT 분야 능력학습

 

1. Major education
– Based on the present IT society, the course is centered on the technical fields required for the industry.
– The aim of this course is to develop students development abililty and latest technology abilities.
2. Research capacity
– Enhance student research capacity and improve thesis activity.
– Operation of dedicated research laboratory and increase of capacity of department by research facility.
3. IT Industry Capability
– Expansion of industry experience through business activities such as internships.
– Current IT skill learning through developer, CTO lecture, special seminar.